D-Deals ervaringen

( 1 Ervaring )

D-deals is een online reisaanbieder van dagaanbiedingen. Net als D-reizen en VakantieXperts, de 2 grootste reisbureauketens van Nederland, maakt D-deals deel uit van de D-rt Groep B.V. Op D-deals.nl vind je elke dag nieuwe dagaanbiedingen in de categorieën Dichtbij, Stedentrips en Zonvakanties. In het assortiment zitten zowel nachtjes en weekendjes weg als langere vakanties in binnen- en buitenland.

De deals zijn maar één of enkele dagen beschikbaar en hebben kortingen die kunnen oplopen tot 80%. Je kunt alle deals eenvoudig en veilig online boeken en betalen. D-deals heeft bovendien een eigen klantenservice die 7 dagen per week van 9:00 tot 23:00 uur via telefoon en e-mail bereikbaar is.

Ervaring (1)


Gebruiker Matthijs
18 september 2018
Matthijs

Teleurstelling op teleurstelling..

Een weekendje Parijs.. Het klinkt romantisch – dat is het ook – maar D-deals heeft het de (voor)pret flink voor ons verziekt.

Als verrassing voor mijn vriendin had ik een romantisch weekendje weg (rozenblaadjes, champagne en fruit op de kamer, boottocht) geboekt in het Marriott (Parijs) via D-deals. Kort na de boeking ontving ik alle reisbescheiden (bevestiging van de boeking en de bijbehorende voucher), dus daarop ben ik extra’s/attracties gaan reserveren en boeken; maar ’s avonds werd ik gebeld dat er een overboeking was waardoor ze ons in een ander hotel wilden plaatsen. Ik kreeg drie andere hotels aangeboden; maar bij lange na niet van de kwaliteit van het Marriott. Wel werd mij toegezegd (en bevestigd per e-mail) dat het romantische arrangement niet zou wijzigen én ik zou een (klein) deel van de prijs terug krijgen. Ik baalde er flink van dat het Marriott niet meer beschikbaar was, het voelde een beetje als een lokkertje, waarna je in een ander hotel gezet werd. Maar goed, ik was al andere verplichtingen aangegaan, dus Parijs was eigenlijk de enige optie. Daarom vroeg ik D-deals om een beslissingstermijn door te geven én uit te kijken naar een romantischer hotel (de aangeboden opties waren zakelijke hotels).

Na vele keren contact en nog vaker excuses ontvangen te hebben kreeg ik een voorstel voor het Holiday Inn (Montparnasse Pasteur); het was inmiddels een paar dagen voor het geplande weekendje weg, dus ik had eigenlijk geen andere optie dan dit aan te nemen (de andere opties waren zonder notificatie aan mijn adres alweer vergeven).
Toen ik vroeg naar het romantische arrangement kreeg ik te horen dat dit er niet meer bij zat. Op mijn vraag of dit niet te regelen was, kreeg van deze dame ik te horen dat ze voor de boottocht zouden proberen kaartjes te regelen, maar dat ik (letterlijk:) “Voor die 64€ die ik terug kreeg prima zelf rozenblaadjes, champagne en een schaal fruit kon kopen.” Nooit ben ik zo klantonvriendelijk geholpen.. Beste D-deals, het gaat niet om dat wat aanwezig is; het gaat om de ervaring als je een romantisch weekendje boekt. Uiteindelijk ben ik na de toezegging van de boottocht (die me eerst nog eens 30€ zou kosten, maar uiteindelijk voor 20€ werd toegevoegd – binnen één minuut nadat ik aangegeven had er geen 30€ voor te willen betalen) akkoord gegaan met het Holiday Inn. Ik zat immers tussen twee vuren in.

Na twee dagen had ik nog geen voucher/reisbescheiden ontvangen. Na een belletje werd mij verzekerd dat ik zonder voucher, maar gewoon op mijn naam bij het hotel kon inchecken. Dit vond ik te riskant gezien de voorgeschiedenis, dus wilde ik graag een bevestiging. Uiteindelijk heb ik er meerdere telefoontjes en mailtjes aan moeten wijden, om de dag voor vertrek toch een voucher te krijgen.

Aangekomen bij het Holiday Inn kwam de grootste vervelende verrassing van onze trip; de voucher werd niet geaccepteerd en er was geen reservering op mijn naam. Na een uur aan de receptie te hebben gestaan en geholpen te worden door een bijzonder aardige receptionist, heb ik D-deals een mail gestuurd dat ik ze bij terugkomst in Nederland voor de rechter zou slepen als dit niet per ommegaande opgelost zou worden. Het heeft toen nog zeker 45 minuten geduurd, maar uiteindelijk heeft D-deals op afstand geregeld dat we toch een kamer toegewezen kregen.

De laatste teleurstelling was de kamer, daar kan D-deals weinig aan doen, maar het geeft wel het verschil aan tussen het aangeboden en geboekte hotel (Marriott) en het vervangende hotel (Holiday Inn): De airco was kapot; de kluis meldde dat de batterij leeg was; er was geen stop voor het bad in de badkamer (en omdat de rest van het hotel volgeboekt was, was er ook geen stop die uit een andere kamer gehaald kon worden); er was wel een waterkoker, maar de stopcontacten zaten onder het bureau, waardoor de waterkoker op de grond moest staan; het douchegordijn was smerig; kortom: De kamer was verre van romantisch.

Voor de service heb ik toch nog twee sterren gegeven, omdat ik gister het kleine deel teruggestort heb gekregen wat me was toegezegd en omdat twee van de (vele) medewerkers me wel het gevoel gaven met me mee te denken; Sybe en Sandi bedankt. Zonder jullie had ook die rating zeker op één ster gestaan.

Het gevoel dat overblijft als ik denk aan D-deals is dat ik met een prachtige deal gelokt ben, daarna opgescheept ben met een minder hotel. Uiteindelijk ben ik met heel veel spanning dit romantische weekend ingegaan én voelt het alsof ik in alles in de lead ben geweest (kon niet rekenen op het woord van D-deals; want het werd niet geregeld zoals ze beloofden).

Ik ben benieuwd hoe ze met mensen omgaan die minder proactief en assertief zijn..